Jan Anthonie Bruijn leidde het geschrift op een inspirerende manier in. Digitalisering in het onderwijs biedt enorme kansen, maar de digitalisering kan zich ook zeer disruptief voltrekken: daar moeten we klaar voor zijn. Kansen zoals individualisering van curricula, wereldwijde toegankelijkheid, emancipatie en leven lang leren zijn enorm. Tegelijk moeten we verzekeren dat de basisdoelen van het onderwijs, het overdragen van kennis, vaardigheden en empathie, gewaarborgd blijven. Digitalisering en personalisering moeten niet het Bildungsideaal in verdrukking brengen.
Wil je verder lezen over deze avond? Klik dan hier voor het verslag van de TeldersStichting!
*De panelleden (v.l.n.r.
Tineke Zweed, Pieter Duisenberg, Janneke van der Wijk, Ronald van den
Bos) vertelden over hun ervaringen en gingen vervolgens, onder leiding
van Fabiènne Hendricks, het gesprek met aanwezigen in de zaal aan. Het
was een inspirerende en leerzame avond.