Jan Anthonie Bruijn leidde het geschrift op een inspirerende manier in. Digitalisering in het onderwijs biedt enorme kansen, maar de digitalisering kan zich ook zeer disruptief voltrekken: daar moeten we klaar voor zijn. Kansen zoals individualisering van curricula, wereldwijde toegankelijkheid, emancipatie en leven lang leren zijn enorm. Tegelijk moeten we verzekeren dat de basisdoelen van het onderwijs, het overdragen van kennis, vaardigheden en empathie, gewaarborgd blijven. Digitalisering en personalisering moeten niet het Bildungsideaal in verdrukking brengen.
Terugblik: symposium Digitalisering in het onderwijs
Op maandag 26 februari vond het symposium over het nieuw verschenen geschrift van de TeldersStichting "Digitalisering en Bildung: de vierde dimensie van het onderwijs" plaats. In de Commissarissenzaal van het Nutshuis woonde een vijftigtal onderwijsexperts, studenten en andere geïnteresseerden de discussie over de inzichten van het geschrift bij.
Jan Anthonie Bruijn leidde het geschrift op een inspirerende manier in. Digitalisering in het onderwijs biedt enorme kansen, maar de digitalisering kan zich ook zeer disruptief voltrekken: daar moeten we klaar voor zijn. Kansen zoals individualisering van curricula, wereldwijde toegankelijkheid, emancipatie en leven lang leren zijn enorm. Tegelijk moeten we verzekeren dat de basisdoelen van het onderwijs, het overdragen van kennis, vaardigheden en empathie, gewaarborgd blijven. Digitalisering en personalisering moeten niet het Bildungsideaal in verdrukking brengen.