Debat over de Vrijheid van Onderwijs op 23 september

De vrijheid van onderwijs is in ons land geborgd in de Grondwet. We kunnen op basis van religie of levensovertuiging een school stichten met dezelfde overheidssteun als openbare scholen. Maar hoe goed past artikel 23 van de Grondwet in de tegenwoordige tijd? Past dit nog bij onze eigentijdse vrijheid, het zoeken naar een participatiesamenleving en professionele autonomie? Of is dit een verzuild instituut, dat controle op publieke middelen en goed burgerschap in de weg staat?

Juist rondom deze grote vragen past een echt gesprek. Daarom hebben de VVD-themanetwerken Onderwijs, Justitie & Veiligheid en het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie de handen ineengeslagen en een 'artikel 23 debat' georganiseerd. Op maandagavond 23 september gaan de fractievoorzitters van VVD en ChristenUnie, Klaas Dijkhoff en Gert-Jan Segers, in Den Haag met elkaar in debat over de dilemma's en kansen van Artikel 23. Er wordt een inleiding verzorgd door historicus Pieter-Gerrit Kroeger.

Wij hopen jullie te mogen verwelkomen vanaf op het Edith Stein College te Den Haag (Louis Couperusplein 33). De inloop is vanaf 18.45. De afsluitende borrel is voorzienom 21.00 uur.

Meer informatie en aanmelden kan via deze link. (uiterlijk 18 september)