Gezocht: VVD’er met een hart voor onderwijs en doeners mentaliteit

Wij willen dat de VVD de onderwijspartij wordt. Dat betekent dat de VVD voor de kiezer een herkenbaar onderwijsprofiel heeft. Maar bovenal dat de VVD een oersterk verhaal heeft voor toekomstige generaties. Want goed onderwijs stelt ieder individu in staat om een vrij leven te leiden. Om je eigen leven te kunnen inrichten. Om je passies te ontwikkelen.

Het landelijk Thematisch Netwerk Onderwijs is het platform voor liberalen met interesse in onderwijs en wetenschap. Het is de plek waar Kamerleden relevante kennis op kunnen doen. Netwerkleden met gedeelde interesses elkaar leren kennen. En nieuwe VVD-standpunten door discussie en verdieping ontstaan. Nadrukkelijk in gesprek met leden van de VVD én anderen.

Het netwerkbestuur is verantwoordelijk voor het versterken van dat platform. Praktisch betekent dit bijvoorbeeld het opzetten van de jaarlijkse Onderwijsdag, het begeleiden van klankbordgroep-bijeenkomsten voor Kamerleden, het organiseren van verdiepende activiteiten met experts of de informele Zomer-BBQ.

Ons netwerkbestuur is een bestuur van vrijwilligers. We zijn bereikbaar voor elkaar, spreken elkaar aan en waar nodig schieten we elkaar te hulp. We hebben plezier in het organiseren en bijeenbrengen van liberalen met een passie voor onderwijs. Natuurlijk gaan we een onderwijsdiscussie niet uit de weg. We spreken vier a vijf keer per jaar af voor een vergadering. Tussendoor hebben we telefonische overleggen.

Wie we zoeken

Wij zoeken een bestuurslid voor het Onderwijsnetwerk dat…

• Een teamspeler en doener is die samen of zelfstandig activiteiten met een beperkt budget voor het Onderwijsnetwerk kan bedenken en organiseren.
  • (Inhoudelijke) interesse heeft in het onderwijs, veel ervaring heeft met het onderwijs en/of er werkzaam in is en ideeën heeft hoe we de VVD dé onderwijspartij maken.
  • Ervaring heeft met organiseren / promoten van activiteiten, bijvoorbeeld via social media.
  • Vrijwillig 5 á 10 uur per maand wil investeren in het Onderwijsnetwerk. Dit is een schatting waarbij er soms pieken en dalen zijn vanwege activiteiten.
  • Lid is van de VVD.

Wil jij bijdragen? Meld je aan.

Je kan je aanmelden tot 6 oktober door een korte motivatie video (1 minuut) of brief (250 woorden) en CV te sturen naar secretaris@onderwijs.vvd.nl. Na een eerste ronde volgt mogelijk een tweede ronde waarbij we een gesprek inplannen. Voor het einde van oktober ronden we de procedure af.

Let op: zaterdag 2 november houden we een heimiddag (waarschijnlijk in de buurt van Utrecht) met het bestuur, als je lid wordt van het bestuur hopen we dat je hierbij aanwezig kan zijn.