Nieuwe datum: De impact van corona op de aansluiting onderwijs/arbeidsmarkt

Corona heeft een dagelijkse invloed op ons leven: ook in het onderwijs en vele andere sectoren. Ook legt corona een aantal zaken bloot. Wat is de impact op de aansluiting van het onderwijs op de arbeidsmarkt op de korte en (middel)lange termijn? Daarover gaat de online dialoog van het VVD Onderwijsnetwerk op maandag 1 februari.

Programma

Tijdens deze bijeenkomst kijken we vanuit het onderwijs, de werkgevers en de politiek naar deze ontwikkelingen. Welke impact van corona voor de aansluiting van het onderwijs op de arbeidsmarkt ziet werkgeversorganisatie VNO-NCW? Waar moet de focus nu snel op komen te liggen?

De sprekers zijn:

• Gertrud van Erp (VNO-NCW en SER commissielid onderwijs en arbeidsmarkt) gaat in op wat corona volgens hen heeft blootgelegd.

• Tweede Kamerlid Bart Smals (VVD) -  o.a. woordvoerder MBO, arbeidsinspectie en arbeidsmarktdiscriminatie -  reflecteert en geeft zijn visie op de ontwikkelingen
  • Thera Hoekstra (mbo-docent bij ROC Mondriaan) vertelt vanuit het docentenperspectief over de kansen en bedreigingen die door corona zijn ontstaan met betrekking tot de aansluiting tussen mbo-onderwijs en de arbeidsmarkt.

Deelnemers nemen deel aan de dialoog en hebben gelegenheid om vragen te stellen aan de sprekers.

Meer informatie en aanmelden
De bijeenkomst vindt plaats op maandag 1 februari van 16.00-17.00 uur met een mogelijke uitloop tot maximaal 17.30 uur. Iedereen met interesse in het onderwerp mag deelnemen aan de bijeenkomst.

Vragen of deelnemen? Stuur een bericht aan secretaris@onderwijs.vvd.nl. Je ontvangt van ons de link naar de digitale omgeving om deel te nemen aan de online dialoog op maandag 1 februari.

Tot dan!