Miljoenennotadag: Wat leveren de investeringen in kennis uit het groeifonds onze economie op?

Het Nationaal Groeifonds. Miljarden per jaar investeren in projecten die bijdragen aan de economische groei op langere termijn. Innovaties, het bedrijfsleven en de wetenschap spelen daarbij een belangrijke rol. Het is de vraag of de voorstellen daadwerkelijk bijdragen aan dit doel en of het Groeifonds voldoende helpt bij het vergroten van onderzoek en innovatie. Want wat leveren investeringen in de wetenschap eigenlijk op? Eén ding is zeker, zonder onderzoek en innovatie gaat een nieuwe economie niet lukken.

De Thematische Netwerken Onderwijs en Economische Zaken & Innovatie organiseren een deelsessie over precies deze vragen. Rabo Research, onderdeel van de Rabobank, zal een presentatie geven over hun recente modellen waarmee de investeringen in kennis kunnen worden uitgedrukt in economische groei. Vervolgens gaan we aan de hand van prikkelende stellingen met elkaar in discussie over het Nationaal Groeifonds, hoe het wordt ingezet en of dat genoeg is. Naast Rabo Research zijn Eelco Heinen, onze VVD-woordvoerder op het Groeifonds en Pieter Duisenberg, voorzitter Vereniging van Universiteiten, zijn aanwezig tijdens de discussie en geven hun reflecties op het Groeifonds.

Deelnemen? Meld je aan via Mijnvvd.