Hoe kunnen we voorkomen dat criminelen vat krijgen op ons onderwijs?

Samen met het thematisch netwerk Justitie & Veiligheid organiseren wij op maandag 24 januari 2022 een bijeenkomst over ondermijning in het onderwijs. Dit is de nieuwe datum van de bijeenkomst die we in oktober 2021 zouden organiseren.

Politie, gemeenten en docenten moeten samenwerken om ondermijning in het onderwijs te voorkomen. In 2019 is een experiment gestart op een mbo-instelling in Twente, waarin docenten via zelf ontwikkeld lesmateriaal les krijgen in ondermijning, criminaliteit en hoe gemakkelijk leerlingen daarvan slachtoffer en (ongemerkt) dader kunnen worden.

Op maandagavond 24 januari gaan Arjen Gerritsen (burgemeester van Almelo), Yvonne Bijenhof (ROC-manager en kandidaat Kamerlid) en Zohair el Yassini (Tweede Kamerlid) met ons in gesprek over ondermijning in het onderwijs. Zij zullen vanuit het perspectief van het gemeentelijk gezag en het onderwijs vertellen over hun ervaringen.

Deze bijeenkomst zal fysiek plaatsvinden op maandag 24 januari om 19:30 in het Stadslab Almelo (Kalverstraat 55) in Almelo. Rond 21:00 sluiten we de bijeenkomst af met een borrel. De bijeenkomst is ook open voor niet-VVD leden. Aanmelden via onderstaande knop is nodig en kan tot uiterlijk vrijdag 21 januari 2022.

Uiteraard houden wij rekening met de geldende coronamaatregelen. Mocht de bijeenkomst niet door kunnen gaan, zoeken we naar een nieuwe datum. Vanwege het belang om hierover echt in gesprek te gaan en het feit dat we dit samen met een ander netwerk doen zal er geen digitaal alternatief komen.

Meld jezelf aan via dit formulier