VVD Onderwijsdag 2022

Op 10 september organiseren we de zevende VVD Onderwijsdag voor iedere liberaal met een onderwijshart. Een dag vol inhoud en discussie over het onderwijs in Nederland. Dit keer zijn we te gast bij de het Christelijk Lyceum in Veenendaal! Onze onderwijs-Kamerleden Mariëlle Paul, Hatte van der Woude en Zohair El Yassini zijn ook van de partij!

Geen lid van de VVD? Geen zorgen, want ook dan ben je welkom! Je kunt jezelf aanmelden via www.mijnvvd.nl. Klik hier voor het Stappenplan om jezelf aan te melden als niet-lid.

Kom je er niet uit? Mail gerust onze secretaris via: secretaris@onderwijs.vvd.nl

Concrete informatie

• De Onderwijsdag vindt plaats op het Christelijk Lyceum in Veenendaal (Kerkewijk 149, Veenendaal).
  • Voor koffie, thee, lunch en de borrel vragen wij een kleine bijdrage van €12,50.

• 10:00u - 10:30u: Inloop met koffie/thee
  • 10:30u - 10:45u: Opening
  • 10:45u - 11:15u: Q&A met Dennis Wiersma
  • 11:15u - 12:30u: Deelsessies - ronde 1
  • 12:15u - 13:30u: Lunch en netwerken
  • 13:30u - 14:45u: Deelsessie - ronde 2
  • 14:45u - 15:00u: Plenaire afsluiting
  • 15:00u - 16:00u: Borrel

Deelsessies

Op naar beter kleuteronderwijs: Wij gaan met ervaren kleuterjuffen in gesprek over het kleuteronderwijs in Nederland en wat wij moeten doen om dit te verbeteren.

Digibende: De organisatie Digibende zorgt dat hoogbegaafde kinderen die zijn uitgevallen, weer zin krijgen in het onderwijs. Wij gaan in gesprek over de vraag hoe wij hoogbegaafde kinderen een plek kunnen geven in ons onderwijsstelsel.

Leren in de klas en praktijk: Samen ontdekken wij het fenomeen "challenged based learning." Onderwijskundige Job Meuters neemt ons mee in deze onderwijsontwikkeling.

In gesprek over het mbo: Samen met ons Tweede Kamerlid Zohair el Yassini gaan wij in gesprek over het maximaal ontplooien van talenten op het mbo. Tijdens deze sessie stelt Zohair vragen aan de deelnemers en is er de mogelijkheid zelf vragen te stellen.

Numerus fixus bij geneeskundige opleidingen: Prof. dr. Janneke van der Woude opleidingsdirectrice Geneeskunde van het Erasmus MC zal haar visie op de numerus fixus schetsen en met ons in gesprek gaan over mogelijke oplossingen van de bijbehorende problematiek.

Internationalisering: Deze sessie stelt het internationale talent centraal, van basisschool tot de universiteiten. Het behoort een interactieve discussie te worden over internationalisering in het onderwijs.